Veel gestelde vragen

Wij geven u alvast antwoord.

Wat als het slecht weer is?

Mocht er slecht weer op komst zijn, dan is het mogelijk om de reservering per mail om te boeken naar een ander dag. Zie onze algemene voorwaarden voor de richtlijnen van slecht weer. 

Kan ik waardevolle spullen waterdicht opbergen?

Ter bescherming van je waardevolle spullen ligt er in elke boot een waterdicht tonnetje. 

Zijn er bepaalde routes die ik kan varen?

Jazeker, er zijn bepaalde routes die je kan varen. Kijk hiervoor op de vaarkaart in je boot of op onze website.

Kan ik hulp inroepen bij problemen?

Onze boten zijn optimaal in orde en betrouwbaar. Mocht je onderweg toch problemen ondervinden met bijvoorbeeld de motor, dan zijn wij bereikbaar op 038-2340858.

Ik heb schade gevaren, wat nu?

Mocht je onderweg schade hebben gevaren, dan horen wij dat graag direct bij terugkomst. 

Kan ik ter plekke een boot huren?

Nee, dat is niet mogelijk. Je kan alleen vooraf bij ons reserveren, minimaal 24 uur van tevoren.

Kan ik bij jullie parkeren?

Parkeren kan op de parkeerplaats bij het Gemeentehuis in Hasselt. Dit is op enkele minuten loopafstand van onze aanlegsteiger.

Zijn er ook zwemvesten aanwezig?

Jazeker, er zijn zwemvesten voor kinderen en voor volwassenen aanwezig. Deze kunt u bijboeken tijdens uw reserveringsaanvraag.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, en nu?

Mocht je 24 uur na de reservering nog geen bevestigingsmail hebben ontvangen, dan kan je telefonisch contact met ons opnemen.

Kan ik bij jullie of op de boot naar het toilet?

Nee, wij hebben geen toilet op de kant en ook in de boot is geen toilet. Er zijn in de buurt restaurants en cafés waar je naar het toilet zou kunnen. 

Ik heb geen vaarbewijs en geen ervaring. Kan ik toch een boot huren?

Jazeker, ook zonder vaarbewijs en zonder ervaring kan je bij ons een boot huren. Onze boten zijn voorzien van een 4pk motor waarmee je niet harder dan 20 km/uur kan. Hiervoor heb je geen vaarbewijs nodig. Voor vertrek krijg je uitgebreide instructies en is altijd gelegenheid om vragen te stellen. Zo kan je met een gerust hart weg varen.

Wat moet ik doen om een boot te huren?

Via onze website onder het kopje ‘tarieven en reserveren’ kan je aanklikken op welk moment jij de boot zou willen huren. Hierbij kan je aangeven om welke datum het gaat en om welk dagdeel. Je kan vervolgens nog extra’s bijboeken, zoals drankjes, zwemvesten voor kinderen en arrangementen. Nadat je akkoord bent gegaan met onze huurvoorwaarden kun je online, met iDeal, betalen en is je reservering definitief. Je ontvangt van ons een bevestigingsmail. 

Ik wil mijn reservering annuleren, kan dat?

Bij annulering binnen 48 uur voor geplande datum wordt 50% van de reserveringskosten in rekening gebracht. Kostenloos annuleren is mogelijk bij minimaal 48 uur voor reserveringsdagen. Annuleren kan per mail. 

Hoe kan ik betalen?

Je kan middels iDeal, vooraf, betalen. Contanten ter plekke worden niet geaccepteerd.

Hoeveel brandstof krijg ik mee om te varen?

Voor verhuur is de brandstoftank altijd volledig gevuld. Dit zou ruim voldoende moeten zijn voor een dag plezier op het water.

Mag de hond mee aan boord?

Ja, de hond mag zeker mee. Mocht je een tussenstop maken en aanmeren is het belangrijk dat de hond aangelijnd wordt. Loslopende honden worden bij ligplaatsen vaak niet erg op prijs gesteld door andere watersporters. Dat geldt ook voor de landerijen van de boeren, gezien honden onrust onder het vee en de vogels kunnen veroorzaken.

Vanaf welke leeftijd kan ik een boot huren?

Vanaf 18 jaar mag je bij ons een boot huren. Bij twijfel vragen wij je te identificeren.

Kan ik sluizen tegenkomen waar ik voor moet betalen?

Nee, je kan geen sluizen tegenkomen waar je voor moet betalen. 

Wat betaal ik als ik een boot wil huren?

Als je een ochtenddeel (09:30-13:30 uur) of een middagdeel (14:00-18:00) wilt varen, betaal je €70,-. Wil je een avonddeel (18:30-21:30) varen, dan betaal je €55,-. Mocht je de hele dag (9:30-18:00) willen varen, dan betaal je €140,-. Deze prijzen zijn inclusief brandstof en comfortabele kussens. Bovenop deze prijs betaal je tijdens de boeking €50,- borg. Deze borg krijg je na varen zonder schade weer teruggestort. 

Mijn vraag staat hier niet bij, wat nu?

Covid-19 update

Om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen hebben wij onderstaande opgesteld. Hanze bootverhuur houdt het nieuws nauwlettend in de gaten en houdt zich aan de richtlijnen van het RIVM en de overheid.

In deze tijd verhuren we onze Hanzepunters alleen aan:

  • personen uit hetzelfde huishouden;
  • maximaal twee personen uit verschillende huishoudens, mits de 1.5 meter wordt gehanteerd.

Wat verwachten we van jou:

  • je blijft thuis bij koorts, verkoudheids- of luchtwegklachten. Op de vaardag is iedereen 24 uur klachtenvrij. Is dit niet het geval? Neem dan contact met ons op zodat we je op een ander dag kunnen plannen;
  • houd, altijd en in alle situaties, de minimale afstand van 1.5 meter in stand. Zowel tussen onze medewerkers als andere mensen op het water. Ook in sluizen of bij aanlegplaatsen hanteer je altijd de 1.5 meter afstand;
  • hoest en nies in je elleboog en desinfecteer je handen regelmatig;
  • neem de instructievideo over de boot van tevoren goed door;
  • bij uitgifte en teruggave van de boot verwachten we (bij iedereen boven de 13 jaar) een mondkapje.

Wat mag je van ons verwachten:

  • wij desinfecteren en wassen onze handen zeer regelmatig;
  • wij dragen een mondkapje bij uitgifte en teruggave van de boot;
  • bij koorts, verkoudheids- of luchtwegklachten blijft de desbetreffende medewerker thuis;
  • wij hanteren de 1.5 meter bij uitgifte en teruggave van de boot;
  • na elke verhuur zorgen wij ervoor dat het stuur, de gashendel, bootsleutel en handgrepen gedesinfecteerd zijn. Ook maken we de kussens frequent schoon.

Blijf gezond en zorg goed voor elkaar!

Team Hanze bootverhuur

COVID-19 Richtlijnen GGD IJsselland